Arama motorlarına kayıt neden önemli
Bir web sitesinin amacı birilerine ulaşmaktır. Bunun bir çok yolu vardır. Bu yollardan bir tanesi ve belkide en önemlisi arama motorlarına siteyi kayıt etmektir. Arama motorlarına kayıt önemli bir işlemdir ve mutlaka en güzel şekilde yapılmalıdır.
Binbir emek vererek bir web sitesi oluşturdunuz veya bir tasarımcıya web sitenizi belli bir miktar ücret karşılığında yaptırdınız. Çok güzel bir web siteniz oldu. Peki yeterli mi?
Web siteleri eğer ziyaretçileri var ise anlamlıdır. Bu ziyaretçi kitlesi sitenin durumuna göre değişiklik gösterebilir. Belki sadece şirketinizden bir kaç kişinin görmesini ve kullanmasını istediğiniz bir siteniz vardır. O zaman sadece onlara söylemeniz ve adresini vermeniz yeterli olacaktır.
Peki ya hemen herkesin girmesini istediğiniz bir siteniz var ise ne olacak? Mesela bir ürünün tanıtımını yaptığınız bir siteniz var ve bu ürüne ne kadar çok kişi ulaşırsa siz o kadar kâr edeceksiniz. Bu durumda farklı yöntemler ile sitenizi tanıtmak zorundasınız. Mesela gazetelere reklam verebilir, radyo ve tv kullanabilirsiniz. Bunlar bir maliyettir ve ulaşabileceği kitle sayısı nispeten azdır. Daha hızlı ve pratik bir yöntem arama motorlarına sitenizi kayıt ettirmektir.
Genel olarak ücretsiz olan bu işlem bazı arama motorları ve web dizinlerinde ücretli de olabilir. Mesela bazı firma rehberleri gibi. Bu bizim konu dışımız olduğundan şuan için bu konuya girmiyoruz. Biz arama motorlarına kayıt işleminin önemi üzerinde duracağız. Siteniz mesela buzdolabı satışı için olsun. Siz bir buzdolabı satıcısısınız ve buzdolabı arayanların size ulaşmalarını istiyorsunuz. Şimdi bir web kullanıcısının nasıl davrandığına bakalım.
Bir web kullanıcısı bildiği bir adres var ise onu tarayıcısının adres çubuğuna yazar ve o adrese gider. Fakat bir konu üzerinde araştırma yapıyorsa ilk olarak kullandığı arama motorunda aradığı kelime / kelimeleri aratır. Mesela şuan için en çok kullanılan arama motorlarından google ye girer ve buzdolabı kelimesini aratır. Sonuç olarak google buzdolabı ile ilgili sitelerin bir listesini verir ve kişi o siteleri ziyaret ederek aradığına ulaşmaya çalışır. Bu açıdan arama motorlarına kayıt oldukça önemlidir. Çünkü çoğu site arama motorları sayesinde bulunur.
Peki bir arama motoruna kayıt yeterli midir? Bu sizin istediğiniz ziyaretçi sayısı ile doğrudan orantılıdır. Ne kadar çok arama motoruna kayıtlı olursanız o kadar çok ziyaretçi çekme şansınız vardır. Ama mesela biz Türkiye'den ziyaretçiler bekliyor isek sitemizi Japonya'ya ait bir arama motoruna kayıt etmemizin bir anlamı yoktur. Genel olarak uluslararası olarak geçen google, msn, yahoo, dmoz gibi arama motorları ve de yerli olan list2000, arabul gibi arama motorlarına kayıt olmanız yeterlidir.
Aslında arama motorlarına kayıt olmak işlemin en kolay ve ilk adımıdır. Daha zor ve aslında kayıt olmadan önce yapılması gerekenlerde vardır. Sitenin arama motorlarına göre ayarlanması işlemi. Bu belli incelikler gerektiren bir konudur ve dikkatli bir şekilde ele alınması gerekmekterdir. Mesela siz buzdolabı kelimesi arandığında ilk sayfada ve hatta ilk sırada mısınız? Yoksa beşinci , onuncu veya daha ilerlerdeki sayfalarda mısınız? Yapılan araştırmalara göre arama motorlarında arama yapanların genel eğilimi ilk sayfadan sonrasına gidenlerin sayısının yaklaşık yüzde yirmi kadar olduğu yönündedir.